Överdos

Är det bara jag sm tycker att överdoser/dödsfall ökar speciellt i media. Läste just att DJ AM hittades död inatt av just en överdos. Men inte bara är det narkotika som t.ex kokian och likande, det stora problemet är väl alkohol och receptbelagda läkemedel. Kanske är det inte så vanligt att man dör av alkohol men så mycket annat skit kan hända. Men det är ett sådant samhälle vi verkar leva i, mår man skit får man mediciner tillslut klarar inte kroppen av alla olika medicinerså man måste ta mediciner för att kroppen ska klaraav de övriga medicinrna. Hur komemr det sig att vi har utvecklats till ett sådant samhälle där droger och receptbelagda mediciner är en vardag.

Tror samtidigt att det blir vanligare och vanligare att röka på men varför ställer jag mig då frågan, är lika farligt nu som det var när de förbjöd de, har nog hört de flesta ursäkterna men det är fan bara bullshit. Även fast man inte blir beroende fysiskt(?) så blir man ändå beroende psykiskt och ibland så går det fel så varför ens börja eller testa. Visst kan förstå att man är nyfiken av sig och vill prova på men är man inte jävligt mycket starkare som person om man säger nej.

Skickade som sagt in mitt cv till Ica i veckan ocg då fick man samtidigt kryssa i en ruta där man accepterade att de gjorde drogtest, tror inte Ica är den enda kejan som gör det för vem vill ha en missbrukare som anställd. Tänk på framtiden samtidigt som du lever i nuet.

Var stark säg nej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0