Flytväst

Flytväst må vara en av de fulaste sakerna man kan ha på sig men samtidigt en av de bästa sakerna man kan ha på sig ute på sjön. Se bara på bilden, har dock tre tröjor på mig för det var svinigt kallt ute i farleden där vi låg och kollade på de stora kryssarfartygen som kommer till Sveriges hamnar under sommaren. Man ser extreamt tjock ut i en flytväst men varför bry sig egentligen skulle jag som är lite klumpig av mig råka ramla i och slå huvudet påvägen skulle flytvästen troligen rädda livet på mig.

Vad som brukar vara en självklarhet är bilbältet i bilen men hur många har egentligen flytväst när de är ute på sjön. Borde de inte vara minst lika viktigt om inte viktigare att ha en flytväst på sig, flyger du i vattnet och slår i något så du tappar medvetandet sjunker du som en sten mot botten. Om du är medvetslös spelar de inge roll hur bra du än är på att simma. En liten tankeställare tills nästa gång du ska ut på sjön och ha skoj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0