Back 2 school

Har lite delade känslor över att skolan ska börja, visst ska det bli roligt att träffa klassen men samtidigt är jag fortfarande en förvirrad själ. Visst saknar jag klassen, skolan och arbetena som den pluggis jag kan vara ibland. Ha något som driver än och försöka börja om på nytt, vilket jag gjorde nu i sommar. Påsamma gång som jag har nytt självförtroende och är starkare i mig själv så bryter jag ihop mellan varven.

Nej nu måste jag tänka glada tankar.

Medans jag ändå bloggar kan jag passa på att nämna att jag funderar på att söka deltidsjobb, spara ihop pengar och sedan kanske flytta hemifrån. Är inte totalt blåst och vet att flytta kostar pengar och studiebidraget skulle väl kanske räcka till mat under e månad. Men själva idén om att flytta hemifrån innan studenten är en ganska lockande tanke för mig. Inte för att jag inte trivs hemma, men förstå känslan av att få bo för sig själv och vara mogen nog att sköta ekonomi och liknande. Tror de är bra för den sociala utveckligen och inse att pengar inte växer på träd. Nu låter jag totalt bortskämd och inte ska jag neka att jag är lite bortskämd men samtidigt har jag på senare tid förstått att saker kostar pengar, inget är gratis och vill man ha något får man jobba för det.

Oj tiden är inte på min sida idag måste hoppa i kojs innan John Blund fångar mig här i stolen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0